6 dec. 2010

Fläskytterfilé i ugn

Ibland är det så himla skönt att låta maten laga sig själv. Bara stoppa in i ugnen och vänta ett tag.

Riktigt så smidigt gjorde jag det inte för mig, men nästan.

Stek fläskytterfilé (i önskad mängd) i stekpannan så den får fin färg. Jag kryddade med grovmalen svartpeppar, paprika och salt.
Lägg sedan i en ugnsform.

Koka ihop 1 pkt krossade tomater (gärna örtkryddade) med 4-5 dl grädde och 1 pkt färskost. Krydda med extra örter om du vill, salta och peppra. Häll sedan såsen över filéerna, strö på riven ost och låt det gräddas i ca 40 minuter.

Vi åt stekta grönsaker till och barnen råstekt potatis. Plus en sallad, förstås. Det var så gott så nåt foto hanns inte med :-)


Läs även andra bloggares åsikter om ,

4 kommentarer:

  1. hej sökte efter lite nya recept med fläskytterfile o hamnade hos dig:) jag bara undrar vilken färskost använde du? mvh Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta och välkommen hit, hoppas du kommer tillbaka! Jag brukar använda lite olika, finns nån Cantadou eller Cream Cheese (eller nåt liknande), oftast vitlök/örter men ibland naturell beroende på vad som finns hemma. Köper oftast billigare varianter än Philadelphia, märker ingen skillnad.

      Radera
    2. ok tack! Jag kommer att besöka din blogg ofta

      Radera

Kommentarer är välkomna, skriv en rad eller två!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails