16 nov. 2010

Ajvarkryddade järpar i tomatsås

Planen var pannbiff med lök...
När jag skulle börja röra ihop smeten så upptäckte jag flera saker som fattades. Typ grädde, ägg och lök. Det är inte likt mig att vara så slarvig med att kolla närvarande ingredienser men även solen har sina fläckar.

Improvisation igen. Med lyckat resultat igen :-)

2 dl CF
2 dl mjölk
Vitlökspulver, salt och peppar
persilja (från frysen)
Rörs ihop och blandas med köttfärs (1,5 kg i mitt fall)
Formas till järpar (eller vilken form man föredrar) och steks

Lägg dem i en smord form

Koka ihop:
1 pkt passerade tomater
1-2 dl mjölk
1 pkt färskost (vitlök)
2 dl riven ost
1 msk ajvar relish

Krydda med salt och peppar, häll över järparna, låt det gräddas klart i ugnen i ca 20 min, 175º.
Servera med valfritt tillbehör.
















, , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer är välkomna, skriv en rad eller två!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails